Monday, September 30, 2013

Sjukstugan

Det är lite tyst på bloggen och det beror givetvis på att vi fortfarande är sjuka. Förra veckan hann vi med magsjuka, nu är det influensan. Det med dagis kanske inte var så bra idé trots allt.

I helgen hann jag i alla fall med en sväng till frissan. Det var väl inte sådär jättekul att sitta där och snörvla men vi ska ju på bröllop i Liverpool på lördag så jag hade inget val. Som tur är har jag hittat min gamla frisör som jag hade på Toni&Guy, han jobbar numera på ett annat ställe men jag är så nöjd med honom. Han vet verkligen vad han gör när han ska göra slingor och jag har aldrig blivit missnöjd så jag är mer än nöjd. Har numera hans mobilnummer så jag kan ringa honom direkt om han nu skulle byta salong igen.

Mindre nöjd var jag med tjejen som noppade och vaxade mina ögonbryn på Senzera härom dagen. Inte bara för att hon halverade mina ögonbryn, även skinnet fick sig ett par nyp och jag och ett par inte så fina märken.


Vi skippar förefotot, där ser jag verkligen snorig och sjuk ut.

3 comments:

Desiree said...

Du blev superfin i håret. Det betyder så himla mycket att hitta en bra frisör som man både trivs med och som man litar på.
Tycker så synd om er som drabbats av så mycket sjukor på kort period. Tyvärr är det väl något som hör ihop lite med småbarn som börjar på dagis. Men jag hoppas innerligt att ni kryar på er och att ni får vara friska ett tag framöver. Känns som det kanske är mer sjukor i kallare klimat som norra europa. Upplevde du att barn var friskar eller att de var ungefär lika sjuka i CA då ni bodde där?
Kram!

Anonymous said...

Hoppas ni är friska nu.

Kanon snygg i håret!!

Jane said...

Tack!
Tog evigheter att hitta frisören, så då släpper man dem inte så lätt:)
Jag tyckte att barnen var sjuka ofta i CA också, MEN man såg inga som hade snoriga näsor etc och här i Europa ser man ofta sjuka vuxna, det gjorde jag typ aldrig i CA.

Ha en toppenvecka tjejer, en dag till innan helgen!