Tuesday, March 11, 2014

Runt Bayerkorset i Leverkusen

Ja, i söndags gjorde jag något så galet som att springa stafett. STAFETT. Ja hörrni, ni läste rätt.
 Vi var fyra lag, varje lag bestående av fyra medlemmar, och vi sprang 2,5 km vardera. Puh.

Nu kanske någon sitter och tänker, 2,5 km är inte så farligt?

Ha. Försök och spring - inte jogga -  2,5 km så snabbt du kan. Ojoj vad det var jobbigt. Jag tror att jag har varit ute och sprungit 3 ggr sedan Olivia föddes. En av de tre gångerna var i lördags. Jag var ju tvungen att se till att jag verkligen kunde springa 2,5 km, inte en självklarhet nu för tiden.

Men nu är det avklarat.  Jag sprang i mål med pinnen i handen. Blev visserligen omsprungen hur många gånger som helst av BARN men ja, lagets resultat låg under en timme så vi får väl godkänt:)



2 comments:

Desiree said...

Jag tycker det var duktigt och strongt gjort av dig. Dels för att du kanske inte hunnit träna så mycket och dels för att du säger så blir ju pressen extra stor på en då man springer stafett och då har en tendens att springa snabbare än vad man egentligen orkar. Bra gjort!
Kram!

Jane said...

Tack...alla säger ju att det går bättre på tävlingsdagen men nej säger jag, man har ju en tendens att springa snabbare då:)
Kram