Thursday, October 17, 2013

Tillbaka på jobbet

Jaha så var det dags. Tillbaka på jobbet. Mycket och inget har hänt. Lite av ett antiklimax, faktiskt.

Den här utsikten har jag numera från kontoret. Dessvärre har jag ett kontor i ett kontor. Man måste gå igenom ett annat kontor för att hitta mig. Förmodar att det blir få besök.

Solen skiner sällan där jag jobbar.  Det är liksom inte bar moln där uppe. 

Den här veckan är lite körig. Var ju tvungen att börja om med inskolningen så du fixar jag det på morgonen innan jobbet, sen blir det jobb och sen försöker jag hinna hem innan fem, dööötrött, för att käka med tjejerna. Ska nog få in lite rutin här med, och jag börjar få mer och mer att göra. Men det känns liksom, var det detta jag saknade?

3 comments:

Desiree said...

Roligt att få höra lite om dina reflektoner över att vara tillbaka på jobbet. Generöst att du fick tjäntledig och även kunde vara föräldrarledig under så pass lång tid. Det är ju att man förändras genom livet och sina erfarenheter. Du är en helt annan än den du var då du lämnade kontoret en gång i tiden. Kanske nya utmaningar i form av nytt jobb skulle vara något aktuellt eller?
Är maken hemma med tjejerna nu eller går de båda på dagis?

Kram!

Jane said...

Jag har faktiskt haft mammaledigt hela tiden:) Vi I Tyskland kan du ta tre år per barn.
Jo, nytt jobb skulle nog vara bra, jag tror att på lång sikt är det något jag strävar efter.
Japp, maken är hemma och stortrivs!
Kram

Desiree said...

Låter toppen, både att maken stortrivs och att man i tyskland kan ta hela tre år. Hoppas du på sikt hittar nya spännande utmaningar.
Kram!