Monday, June 16, 2014

Grattis Olivia

I helgen firade vi lilla Olivia, tänk att hon fyllt ett år! Herregud vad tiden går snabbt. Bara för ett år sen satt vi är men en liten bebis och inget kök och allt var lite omtumlande efter flytten. Och tänk, vår lilla stumpa som knappt vågade titta på någon eller le under sina första 6 månader, ja nu är hon bra mycket modigare och har blivit en riktig liten charmör!

Är riktigt glad över att vi har en trädgård, vi hade barnkalas med massa barn och det hade jag nog aldrig vågat annars. Inga olyckor, inget gnäll och inga bråk. Och inget regn! Det var så trevligt att ha alla vänner och bekanta på en och samma plats och bara  umgås. Höll på att baka ihjäl mig i lördags, det vet jag inte om jag gör om igen. Två jordgubbstårtor, en annan sommartårta med maräng, ljusa kärleksmums, chokladbollar, bullar..ni som följer mig på instagram har sett bildbevisen. Måste dock säga att mina  kalljästa bullar enligt Lindas tips blev jättebra och jag kommer göra dem igen.

Lägg till bildtext

Nja, Olivia var väl inte så där jätteförtjust i tårta

Bara någon vecka gammal!

Storasyster såg till att alla presenter öppnades

Mitt charmtroll


4 comments:

Desiree said...

Stort grattis till lilla söta Olivia. Jordgubbstårtan ser jättefin och smarrig ut. Oj så mycket du bakade. Att ha kalas i trädgården låter perfekt. Hon är lik dig lilla fina Olivia.
Kramar!

Desiree said...

Stort grattis till lilla söta Olivia. Jordgubbstårtan ser jättefin och smarrig ut. Oj så mycket du bakade. Att ha kalas i trädgården låter perfekt. Hon är lik dig lilla fina Olivia.
Kramar!

Unknown said...

Stort tack för senast! Allt var supergott, jag åt ohälsosamt mycket tårta... och kul att du blev nöjd med bullreceptet. De var jättegoda. Dina flickor är jättesöta!

Jane said...

Desiree, tack. Det blev ett litet bakningsmaraton, som tur är blev allt bra.

Linda: jättekul att ni kom!


KRam!