Tuesday, February 4, 2014

Weekend Fun

It was all about cleaning this past weekend. And doing laundry. 6.30 pm Friday night - that´s when the Samsung guy turned up to repair the washing machine. Obviously we spent most of the Friday night doing laundry. And scrubbing bathrooms..kitchens..house needed a bit of a spring clean.

Cleaning activities continued Saturday morning and towards lunch time we headed to Jackelino Safari Indoor playground. Perfect for rainy days, it has all kind of activities, bouncy castles and slides, climbing walls, you name it. We may actually make this a regular activity on Saturdays.Why? Both girls were asleep before 7 pm!!!

I hardly ever watch movies these days, IMHO - there are no good films out, or, at least very few. And there is nothing worse to waste 2 hours on a crappy movie. Saturday night we decided to rent a move from Apple again, first time in a long time, and we decided to go for Blue Jasmine.



I am not a Woody Allen fan and as soon as we had watched about 15 minutes I remembered why. So folks, nothing I would recommend unless you´re into Woody Allen´s style.

Sunday we had fantastic weather, I could nearly smell SPRING. Sunday was all about enjoying the weather and smelling the clean house.



4 comments:

Annika said...

Hej Jane!!
Så ni är tillbaka i Tyskland nu efter soliga Cali!
Hur känns det? Som att komma hem?
Jag gillar Woody Allen, så jag måste se den filmen. jag vet dock att många delar din åsikt om honom. Antar att du inte gillade Midnight in Paris? Har vänner som tyckte den var usel medan jag ÄLSKADE den :-)

Vad härligt att det börjar våras hos er!!

Jane said...

Hej Annika!
Ja du, vi är tillbaka i regniga Köln:) Helt ärligt så är vi glada över att vi trivs på våra jobb men skulle nog hellre vilja bo någon annanstans. Vi bodde ju här utan barn tidigare så nog har vi fått några kulturchockar nu.

Jag är faktiskt inte riktigt säker på att jag såg Midnight in Paris, det jag mest dissar med Allenfilmerna är att INGET händer:)

Är starkt i behov av vår nu fast vi inte riktigt har haft någon riktig vinter,
J.

Desiree said...

Härligt med nystädat och skinande rent hem. Gillar inte att utföra jobbet men tycker det är helt underbart då det är färdigt och det doftar nystädat och blänker överallt. Skönt att ni fick tvättmaskinen fixad. Blir lätt en hel del tvätt med två små. Jag tycker vi har en hel del tvätt även om vi bara är två vuxna med vardags och träningskläder osv. Men det är nog inget jämfört med era tvättberg.
Kul att höra vad du tyckte om Blue Jasmine. Jag såg denna film på flyget på vägen till Florida. Jag tycker väldigt olika om Woody Allens filmer. Vissa är bra och andra gillar jag inte alls. Men denna tyckte jag var ganska rolig bitvis. Skrattade faktiskt högt på flera ställen. Underbart med lite sol också. Det väcker vårkänslorna.
Kramar!

Jane said...

ja du, jag har en förmåga att somna framför TV:n och just det gjorde jag efter typ halva filmen:( Så jag såg nog inte de roliga bitarna.
Tvättmaskin - ja du, är det VIKTIGASTE av allt i hememt tror jag nu, haha.
Kram!