Monday, January 13, 2014

Gott nytt år...

Lite sent, kanske.

Ja, hörr ni, inte mycket till vinter här. Hela julen var varm, och vi har fortfarande runt 10-12 grader. Klagar inte, men en vecka med lite kallare temperaturer vore ok. Hade toppenväder igår, verkligen ett undantag för annars är det mest grått ute. Tog en promenand i skogen så Emily blev av med lite spring i  benen. Funkade perfekt när det var läggdags senare.


Utsikt genom köksfönstret.
  • Köpte ju en TV till mig själv i julklapp. Nu för tiden kostar de ju ingenting. Annat var det när jag 2006-2007 köpte vår första platt-tv, en Pioneer. Oj vilken investering det var. Helt otroligt vad priserna har fallit. Nu har jag blivit en riktig sängis på kvällen. Borstar tänderna runt 8-tiden och lägger mig sen på eller i sängen. Kan ju inte direkt säga att jag ser på TV, nej. det är Apple-TV som gäller, antingen att streama från ipaden eller så hyr vi film eller köper serier. Det är nu vår andra äppel-tv i huset.  
  • De senaste två veckorna har jag konstaterat att barnen fick för många julklappar. De flesta ligger i något hörn, oanvända. Nästa år blir det en drasisk reducering kan jag säga. För den som behöver 4 dagar att öppna alla klappar och inte ens orkar öppna alla, behöver nog inte så många. Och vi missade ju helt vad hon helst ville ha. En liten bil. Ni skulle ha sett tårarna när hon försökte kliva i Barbies lilla rosa Porsche. Oj, tårarna ville aldrig sluta strömma ner för kinderna. 
  • Jag har gått med i SWEA Köln/Bonn. Jag kan inte bara INTE organisera mig. Måste vara får lite utlopp för den där energin. 
  • Igårt körde vi igång med knattegruppen igen. Så kul att komma igång igen.

No comments: