Sunday, November 17, 2013

Ruggigt värre

Ruggigt värre kan jag bara säga. Kallt som attan har det hunnit bli. Till och med en minusgrad imorse.

  • Vi har haft magsjuka. IGEN. I hela 4 dagar.VA! Helt otroligt. Jag är SÅ NÄRA att flytta till England eller Sverige nu. Behöver mamma eller svärmor närmare. Vi är helt slut. Tro mig, när jag börjar babbla om flytt norrut så är det illa!
  • Helt plötsligt har det blivit kallt. Det ska snöa nästa vecka. Jag har ingen borste till bilen. Eller isskrapa. Eller täckbyxor till Emily. Dåligt förberedd måste jag erkänna.
  • När är det för tidigt att börja julpynta? Det kliar i fingrarna. MORE IS MORE!! Alltid!!!
  • Min tyska har blivit sämre. 2 år borta från jobbet gjorde under för svenskan men tyskan har lidit. Själen har blivit svensk. Det är numera helt ok att gå hem från jobbet kl. 17. Något jag aldrig skulle ha gjort tidigare.

Så här trisst ser det ut i trädgården just nu.  Har inte ens hunnit sätta tulpanlökarna.

Nu är det bara hoppas på en bra start på nya veckan imorgon. Det enda som är bra med kylan är att det slutat att regna. Tro mig, det regnar mer i Köln än i Indien när de har regntid!

2 comments:

Desiree said...

Här har kylan också anlänt och än värre ska det bli nu under veckan. Det ska bli ner mot noll eller någon minusgrad och kanske komma snöblandat regn. Usch inget jag ser fram emot.
Ja du låter helt klart desperat då du börjar tänka dig att flytta norrut. Men jag tycker synd om er helt klart som drabbats dubbelt upp igen av något så vedervärdigt som magsjuka. Det är ju bland det värsta som finns. Hellre tio förkylningar en en sväng med magsjuka.
Du kan nog börja julpynta redan nu. I vårt område finns en som redan satt upp sina julpynt. Hon är i för sig lite av the queen of decorations i detta område. Själv tänker jag nog hålla mig till första advent.
Har ni 35 timmars arbetsveckor i Tyskland? Här i Schweiz har de 42 till 44, önskar att det var lite mer tyskt här på det sättet.
Kram!

Jane said...

Imorgon kör jag igång med julpyntet, kan inte vänta längre!
Jag har nu 40h, men 37,5 är rätt så vanligt. Men det värsta är att ingen jobbar de timmarna bara, utan gärna jobbar över typ 2-3 timmar.
Nä du, magsjuka suger!
Kram!