Monday, July 14, 2014

More Rain and One Year Older

Seriously, is this summer? Midjuly and weather sucks big time. We have had rain three weekends in a row, what are the chances of that?

  • The inevitable happened last night. Germany won the world cup. Neighbours had firework and were beeping their horns forever, and ever. And ever after that. Glad life is back to normal again. No late nights watching footie (read: waiting for hubby to come to bed).
  • I turned 40 on July 12. Now that sucks. If I felt 39 was kind of a useless age, well 40 is completely nonsense. There is nothing 40 about me. I would still spend my Sundays watching TV in my PJ, hadn`t I had my two little girls. I had this conversation with some girl at lunch today, talking about ages. "-She: you must be around 35 right? -ME: no, I just turned 40." You should have seen her face.40 is the new conversation killer. We had a small party here in the garden. My present to myself was 12 bottles of Champagne from my favourite vineyard in, yep, Champagne. Problem is that I drink it like soda. So nice.
  • Today was  the big day. First day we were both working full time again. Time will tell if we sink or float. Currently we are just hanging in there. 
  • Olivia has been at the nursery for two weeks. Such a trooper. Why was I worrying so much? (well, she is my little super cute fragile baby still, though she is getting tougher by the day)

2 comments:

Desiree said...

Stort grattis i efterskott. Jag som också är en 40-taggare tycker faktiskt att det nya 4-0-deceniet so far är rätt nice. Känner att 30-39 var mer kravfyllda med mer press. Nu vet man lite mer vad man vill, har lite mer skinn på näsan och oroar sig inte lika mycket över att vara rätt och vad andra ska tycka hela tiden på samma sätt. Jag känner mig mer säker och trygg i mig själv. 40 känns nice. Jag känner mig på topp och hey, det är ju bara en siffra trots allt, man är så ung som man känner sig.
Jag tycker det var en super bra present du gav dig själv. Hoppas det rullar på nu på ett bra sätt och att ni får tid över till att njuta av sommaren, goda grill middagar och sköna stunder med vänner.
Kramar!

Jane said...

Tack. Du har ju så rätt. Men jag tyckte att 26-39 var rätt så hyfsat så den där 4:an kunde jag gärna ha sluppit, LOL.
NU börjar äntligen sommaren (sommarvädret). Hoppas ni har det varmt och skönt där nere.
Kram!