Thursday, December 19, 2013

Sista jobbardagen....

var idag! Och vilken kort dag det blev! Jag var otroligt sen till jobbet, och när jag väl satt i bilen så var det 10km bilkö...tog typ en evighet att komma fram, jag tror jag rullade över Autobahn hela vägen dit. Hade ett möte och sen sa jag tack och hej och åkte hem kl. 11! Kommer dock att jobba lite då och då hemifrån eftersom jag har två rätt så tidskritiska projekt, ett involverar USA och det andra Indien. USA gör lite som de vill och man måste hålla koll på dem, Indien gör enbart det man vill men man måste hålla kontakten och jag måste bli bättre på att förstå deras accent. Väldigt jobbigt det där, att samarbeta med några man inte förstår. Alls. Överhuvudtaget. Känns lite som dolda kameran ibland.

Hur som helst, idag bar det av ner på stan för årets sista julshopping. Har ju hittills fixat allt på nätet men en liten sväng behövdes alltså. Vi kör med alla traditioner på julen; julbak, julklappar, mycket mat, stockings, glögg, glöggpartyn, julgran, aladin, julkalender, kalkon på juldagen och skinka på julafton. Full on med alla traditioner alltså! Listan kan göras lång och julen är sååååå mysig. Och inte det minsta stressig. Shoppingen sker på nätet. Det enda vi gör på stan är att gå på julmarknaderna  och dricka gluehwein. Kalkonen är beställd. Likaså skinkan. Har nästan bakat ihjäl mig med kakor och bullar men oj så kul det har varit. Förutom pepparkakshuset som inte ville sitta ihop och pepparkakorna som blev så där. Typiskt, det där. Det viktigaste blev liksom bara pannkaka.

Imorgon har Gavin sista dagen och sen fylls helgen av julfester hos vänner och glöggpartyn hos grannar. Julafton sker i svensk anda, juldagen i brittisk, bara vi fyra. På annandagen kommer svärmor, svägerska etc. och de stannar tills den 31 december.

Nä, nu ska Bose slås på och jag ska ta och lyssna på lite julmusik igen!

1 comment:

Desiree said...

Låter som ni är laddade och klara för en underbar jul. Härligt att du fixat sista jobbdagen även om det blir lite jobb hemmifrån. Gillar det där att ta med och blanda olika traditioner. Er jul låter supermysig på alla sätt.
Kram!